dimecres, 8 de juny del 2016

4.4. F A M O S O S


Durant molts anys, persones amb molta influència social i política han participat activament a la lluita contra la sida. Algunes d’elles són Michael Jackson, Bono (de U2), Alicia Keys, Beyoncé, Bill Gates, Rihanna, Liz Taylor, Madonna, Miley Cyrus, Obama, Lady Gaga, Bill Clinton, Annie Lennox, Elton John...


Provablement, la polèmica més recent relacionada amb la sida i Hollywood és la de l’actor estatunidenc Charlie Sheen. El 17 de novembre de 2015 va anunciar públicament a una entrevista que és VIH positiu. A continuació tenim algunes de les seves afirmacions més destacables:

“Estic aquí per admetre que, de fet, sóc VIH +. He de posar un final a aquesta arremesa, a aquest bombardeig d’atacs i <<mitges veritats>> i nocives i volàtils històries sobre mi, que estan amenaçant la salut de molts altres”.

“Són tres lletres difícils d’interioritzar. Va ser  un punt d’inflexió a la meva vida ”.

Declara que ha arribat a pagar mes de 10 milions de dòlars per mantenir la seva malaltia en secret.

“El que ells obliden és que són diners que estan robant als meus fills. Es pensen que només m’afecta a mi, però tinc cinc fills i una neta”.

“Confiava en aquelles persones i estaven en el meu cercle més proper, i pensava que em podrien ajudar. La meva confiança esdevingué la seva traïció”.

Charlie explica que ha sigut una víctima d’extorsió, amenaces i xantatge.

Confirma que una prostituta que havia contractat va utilitzar el temps que estava a casa del famós per  fer una foto dels antiretrovirals (medicaments) que ha de prendre per tractar el VIH. Aquesta dona va amenaçar-lo dient-li que faria pública la imatge si no li pagava una quantitat considerable de diners.

“Crec que avui surto de la meva presó”.

Tot i estar patint aquell xantatge, seguia freqüentant els serveis de dones de companyia que l’estaven extorsionant. Aquesta és la justificació que ell ens dóna:

“Estava tan deprimit per la condició en la que em trobava que vaig començar a prendre moltíssimes drogues, bevia desenfrenadament. Prenia decisions molt dolentes. Sé que sóc 100% culpable d’aquesta part de la història”.

“Ara tinc la responsabilitat de millorar-me i d’ajudar a moltes altres persones. I, amb sort, com a resultat del  que estem fent avui potser alguns vindran a dir-me: <<Gràcies, Charlie. Gràcies per deixar la porta oberta>>”.


En Charlie és un gran exemple del que van haver de viure milions de persones durant els 80 i 90. Així mateix, deixa molt més clar que, tot i que la societat està millorant, encara tenim un llarg camí per recórrer. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada